Brindem! Amb Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries


El passat 30 de desembre els Quicos actuaren a Sant Cugat del Vallès amb el seu espectacle "Brindem! Pels 15 anys dels Quicos, pels 40 anys del Carrilet i pel Bon Nadal".

Fou un dels millors concerts que recordo haver vist d'ells (i els qui em coneixeu ja sabeu que n'he vist uns quants!).

La carpa on es va fer el concert tenia una sonoritat magnífica i això va facilitar molt que el públic xalés d'allò més.

Les cançons anaren desfilant entremig de les seves representacions humorístiques. El concert combinà nadales del seu treball "Lo misteri de Nadal", com ara "La Mare de Déu", "Un prodigio de extrema hermosura", "Digues noi, d'on véns?" o "Blanca nit", entre altres; amb cançons dels seus inicis fins a l'actualitat, com ara "Lo carrilet i lo vaporet", "Si em governa la farina", "Denominació d'origen, D.O.", "Lo fandango dels adéus", "Manolo" o "Lo carrilet". Tampoc no va faltar "Pregunteu-li a l'olivera", cançó que rebé el premi Enderrock a la millor cançó del 2004 en la categoria de folk/músiques del món; ni, evidentment, una recopilació de les seves Jotes.

Tot un regal per als qui els seguim i per als qui s'estrenaren aquell dia. Quan s'acaba un concert dels Quicos m'agrada escoltar els comentaris que va fent el públic assistent i sempre acostumen a ser molt positius.

No voldria acabar aquest article sense manifestar l'emoció que em va produir sentir en directe "Denominació d'origen. D.O." La cançó és un meravellós recorregut per les Terres de l'Ebre.

Bé, encara una darrera cosa, vull expressar la meva admiració a "lo Noi" pel domini que té de la narració oral. Jo, que em dedico a contar contes als infants i m'hi fixo especialment, reconec que acostumo a quedar admirada pel seu domini, que no és gens senzill d'assolir.

Felicitats de tot cor als Quicos i endavant!



http://www.tubalespectacles.com/quico.htm



Fotografia: Els Quicos amb l'Oriol i l'Helena a Deltebre durant la Festa de la plantada de l'arròs. Juny de 2004

2 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

Val la pena veure als Quicos fora de les Terres de l'Ebre per a adonar-se de l'èxit que tenen i del molt que xala el públic. Jo ho he comprovat a Reus, per exemple.

Janet ha dit...

He tingut ocasió de vore els Quicos per diversos llocs de la nostra geografia i sempre han connectat molt bé amb el públic.
La meva assignatura pendent és poder-los vore al Felip Pedrell de Tortosa.

Janet