Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries



Lo llibre de música
Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries
Col·lecció: Altres, núm 38
Cossetània Edicions

El matí del 6 de gener de 2005 el Reis em portaren el darrer compacte editat pel grup tortosí Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries, “No es pot viure”.


Escoltant atentament les lletres de les seves cançons, vaig anar-me adonant que havia viscut poc més de 40 anys d’esquena a una part importantíssima del meu país: la Catalunya sud.


Amb una mica de vergonya i amb molt d’interès, vaig començar a buscar informació sobre aquell territori, però aquesta cerca serà motiu d’un altre missatge, ara vull parlar dels Quicos.


“Les Jotes per la Defensa de l’Ebre” i “La lliçó” són dos temes d’aquest darrer compacte del grup ebrenc que em van arribar de seguida, però penso que totes les cançons estan molt treballades (sobretot “Pregunteu-li a l’olivera” o “Tots los colors del Delta”).


L’abril de 2006 publicaren el seu segon llibre, titulat “Lo llibre de música”. Aquest es troba dividit en dues parts. A la primera hi ha tota una explicació dels inicis del grup, de l’imaginari dels Quicos: els personatges, l’entorn, la vida,... i també unes pinzellades sobre la jota cantada: d’on ve, què és i com es fa i a la segona part hi ha les lletres i els acords de totes les cançons que han editat fins el moment.


Si encara no heu tingut ocasió d’assistir a cap concert de Quico el Célio, lo Noi i el Mut de Ferreries, us recomanaria que hi anéssiu.
Aquí us apunto la seva web per si li voleu donar un cop d’ull:
http://www.tubalespectacles.com/quico.htm

Una abraçada,

Selma