No tinc temps per meditar


La pràctica regular de la meditació proporciona uns beneficis extraordinaris al nostre cos i a la nostra ment.

Meditar no consisteix en deixar la ment en blanc, meditar és enfocar la ment en un sol punt i, acompanyar-la amablement de retorn a aquest punt, quan divagui.

Jo, em retiro cada dia vint minuts per meditar i el que faig és concentrar-me en la meva respiració.  Observo com l'aire entra i surt del meu nas i gaudeixo dels beneficis que això m'aporta.

Quan ho comento amb altres persones, hi ha qui em diu que no té temps per meditar, que no pot aturar-se ni aquests instants i que si ho fa, s'acaba enfilant per les parets.

Bé, a les persones que em diuen això, els hi explico que jo també medito quan vaig pel carrer, quan vaig a comprar o quan faig alguna activitat que m'obliga a aturar-me.
Per exemple, si vaig a comprar i he de fer cua per pagar, aprofito per posar els peus ben ferms al terra i faig diverses respiracions.  Tranquil·lament.

Si vaig pel carrer i m'he d'aturar davant d'un semàfor vermell.  Faig el mateix.  M'aturo i respiro.

Són poques estones cada vegada, però et ben asseguro que si acabes sumant aquestes vegades al llarg del dia, descobriràs amb sorpresa que has superat amb distància els vint minuts que t'he dit abans.

Intenta-ho!!