Cartellets, notetes i similars

Gairebé cada dia vaig a peu des de Sant Andreu del Palomar (Barcelona) al barri del Guinardó de la mateixa ciutat, trajecte que aprofito per pensar, escoltar música i fer petites aturades per observar les coses que m’envolten. La veritat és que em resulta força terapèutic perquè m’ho prenc amb calma.

Una de les coses que he observat últimament durant aquests trajectes és la proliferació, als establiments, de cartells amb un text similar al que us escric:
“Torno d’aquí un quart d’hora”, “Estic visitant un pis amb un client. Torno d’aquí 30 minuts”.

I jo em pregunto, ¿costa tant especificar a quina hora han marxat de la botiga per saber si m’hauré d’esperar un quart d’hora, cinc, vint o trenta minuts?

¿No seria més indicatiu posar “Tornaré sobre les 12.30 hores”, per dir alguna cosa?

Sí, ja ho sé, que d’aquesta manera no es poden aprofitar els cartellets i s’haurien de fer nous cada cop, i els temps no estan per aquest malbaratament de paper, etc. Però potser podrien posar un paperet enganxat (tipus Pos-it) que posés “he sortit a les 12.15” i així el públic frisós per exercir de comprador compulsiu sabria si s’ha d’esperar molta o poca estona.

Ai, ai, que ara me n’adono que no vaig penjar al bloc cap nota que digués: “Tancat per vacances. Tornaré el 23 de juliol”.